Inhoud
* Hoe interventie/wijk dient om te gaan met verschillende soorten informatie. * Hoe bronnen/afzenders al dan niet dienen beschermd te worden. * hoe een RIR juist opgesteld moet worden zodat de info bij de juiste persoon/dienst komt. * Er wordt dieper ingegaan op het verschil in opstellen RIR <-> proces-verbaal. * Er wordt dieper ingegaan op het verschillen opstellen RIR / PV / Vertrouwelijk Verslag |
Leerdoelstellingen
Je kan een RIR opstellen met inachtneming van het wettelijke en regelgevende kader en rekening houdend met de geldende kwaliteits- en legaliteitsnormen. Je neemt je verantwoordelijkheden op in het kader van de verwerking van de politionele informatie en het operationeel informatiebeheer. |
Doelgroep
Je bent agent, inspecteur, hoofdinspecteur, officier van politie of calogmedewerker en je bent gehouden te werken met de toepassing RIR. |
Deelnamevoorwaarden
Toelating van de korpschef, directeur of zijn gemandateerde. |
Lesmethode en werkvormen
Docenten passen de regels van de volwassenenopleiding toe. Doceren, onderwijsleergesprek, klassengesprek, praktijkoefeningen met veel ruimte tot vraagstelling en interactie. |
Beoordelingswijze
Evaluatie van de activiteitsgraad tijdens de opleiding