In deze opleiding leer je Word samenvoegen met andere gegevensbestanden en leer je sjablonen en formulieren opmaken. Na afloop van de cursusdag kun je een standaardbrief in Word koppelen aan een database in Excel of Access en een mailmerge uitvoeren. Bovendien kun je op een correcte manier een sjabloon en een formulier ontwerpen.
Inhoud
- Wat is 'afdruk samenvoegen' of 'mailmerge'?
- Documenttypes: brief, enveloppe, etiket.
- Aanmaken van het standaarddocument in Word.
- Afdruk samenvoegen met een Excel tabel of een Access database.
- De Wizard ‘afdruk samenvoegen’ leren gebruiken.
- Selecteren van een tabel of gegevens (sorteren, filteren ...).
- Velden en veldcodes.
- Wat zijn formulieren en sjablonen en wat is hun nut?
- Werken met secties (nut, beveiligen, ontgrendelen ...).
- Velden in sjablonen gebruiken.
- Een bestand opslaan en openen als sjabloon.
- Sjablonen aanmaken en wijzigen.
- Formulieren aanmaken.
Doelgroep
Een basiskennis van Word is vereist.
Lesmethode en werkvormen
Vereisten: computer of laptop met stabiele internetverbinding, webbrowser Chrome of Firefox, audio, webcam en micro.
Interactieve cursus met veel aandacht voor oefeningen.