Communicatie en planning, een match made in heaven!
Maar hoe kom je tot een contentkalender die zowel haalbaar, efficiënt als doeltreffend is? En waarbij je website, nieuwsbrief, sociale media en andere kanalen op elkaar afgestemd zijn?
We zetten je op weg om met de juiste strategische basis keuzes te maken. Keuzes die
zich nadien vertalen in pasklare content.
Een reeks vragen zijn het startpunt voor deze dag. Wie is je publiek? Wat wil je bereiken met je content? Welke thema’s zijn prioritair voor je publiek én je organisatie? Welke kanalen lenen zich daar het best toe?
Inhoud
- Hoe zet je de missie en waarden van je organisatie om naar content?
- Welke kanalen kies je in functie van je publiek en boodschap?
- Hoe stel je een doeltreffende en efficiënte contentplanning op?
- Good practices van andere organisaties.
Leerdoelstellingen
Je kunt de missie en waarden van je organisatie omzetten in content. Je kunt de kanalen kiezen in functie van je publiek en boodschap. Je kunt een doeltreffende en efficiënte contentplanning opstellen.
Doelgroep
Communicatiedewerkers van lokale en bovenlokale overheden en socialprofitorganisaties die een of meerdere communicatiekanalen voor hun organisatie beheren.
Lesmethode en werkvormen
Interactieve opleiding toegepast op de kanalen van jouw organisatie met ruimte voor vragen en feedback.