Sinds de coronapandemie hebben de meeste mensen ervaring met thuiswerk. Veel organisaties pasten intussen hun thuiswerkbeleid aan, waardoor het nu structureel ingeburgerd is. Dat wil echter niet zeggen dat thuiswerk altijd vanzelf gaat.
Het is bijvoorbeeld niet altijd makkelijk om de juiste balans te vinden tussen werk en privé. Hoe ga je om met afleidingen? Wat met een gemis aan feedback en beperkt(er) sociaal werkcontact? Dergelijke vragen zetten we tijdens deze sessie om in praktische tips.
Inhoud
- De competenties van een thuiswerker.
- Je thuiswerkdag organiseren.
- Omgaan met afleiders.
- Focus houden.
- Contact houden met je collega’s.
- Goede afspraken en een goede balans behouden.
- Je werkdag afsluiten.
Leerdoelstellingen
Je kent de kenmerken en uitdagingen van thuiswerk. Je kent de voorwaarden voor een productieve thuiswerkdag. Je kent 10 tips om thuiswerk voor jou te doen werken. Je kunt thuis op een resultaatgerichte manier werken. Je kunt op de juiste manier communiceren met collega’s en leidinggevende(n). Je kunt je persoonlijke effectiviteit in je thuiswerk nog verhogen. Je kunt je goed voelen bij thuiswerk.
Doelgroep
Medewerkers die regelmatig thuiswerken.