Nog steeds wordt onderhandelen bij aankoop argwanend bekeken. Want wat is deontologisch verantwoord? Is de kans op procedurefouten groot? Is onderhandelen überhaupt wel nuttig? En hoe moet je dat praktisch organiseren? Tijdens deze opleiding ontdek je dat onderhandelen echt een meerwaarde kan zijn. Je leert om de puntjes op de i te zetten om de beste aankoop te doen. En daarvoor leer je een draaiboek maken, dat je bij elke onderhandeling kan gebruiken.
Inhoud
- Situering wetgevend kader (welke procedures): welke procedures laten onderhandelen toe?
- Wat kan / wat kan niet bij onderhandelen?
- Nut van onderhandelen voor de offerte(s).
- De BAFO als gevolg van onderhandelingen.
- Voorbereiding tot onderhandelen.
- Fasen in de onderhandeling.
- Do’s en don’ t bij onderhandelen.
- Praktische organisatie onderhandeling (draaiboek).
- Onderhandelingsmethoden.
Doelgroep
Medewerkers van de dienst overheidsopdrachten en de dienst aankopen.
Lesmethode en werkvormen
Powerpointpresentatie met voorbeelden uit de praktijk. Aandacht voor oefening en rollenspel.
Planning
Startdatum
09-05-2025
Prijs
€230,00
Bijeenkomsten
2 bijeenkomsten
Locatie
PIVO
Beschikbare plaatsen
Beschikbaar.