Inhoud
verschillende redacties. Meer voeling krijgen bij de ‘nieuwswaarde’ van gebeurtenissen. Het belang van snelle en accurate berichtgeving inzien.
|
Vragen van journalisten vlot en zelfzeker kunnen beantwoorde
Leerdoelstellingen
. Inzicht verwerven in de werking van diverse media, van Het Laatste Nieuws tot VTM NIEUWS. 2. Duidelijk persberichten kunnen opstellen over gebeurtenissen waarbij de politie moet tussenkomen. 3. Heldere en transparante antwoorden kunnen geven tijdens een interview, zonder het geheim van het onderzoek te schaden. 4. Bewust worden van het belang van lichaamstaal en intonatie tijdens een interview. 5. Kritische vragen rustig kunnen beantwoorden, zonder je ‘draad’ kwijt te geraken of twijfel uit te stralen.. |
Doelgroep
Leidinggevende politieambtenaren, leidinggevend CALOG personeel, personeelsverantwoordelijken bij de politiediensten. |
Deelnamevoorwaarden
Toelating van de korpschef, directeur of zijn gemandateerde
Lesmethode en werkvormen
Docenten passen de regels van de volwassenenopleiding toe. Doceren, onderwijsleergesprek, klassengesprek, casusbespreking met veel ruimte tot vraagstelling en interactie. Theorie wordt beperkt tot minimum, nadruk ligt op rollenspelen en oefeningen |
Beoordelingswijze
Evaluatie van de activiteitsgraad tijdens de opleiding.