Klantgericht communiceren met anderstaligen - PIVO

Klantgericht communiceren met anderstaligen

Voor iedereen die in contact komt met burgers

Of je nu werkt aan een loket of onthaal, in een cultureel centrum, als groenarbeider op het terrein, sportfunctionaris tijdens activiteiten of medewerker van een dienst met zitdagen: als je in contact komt met anderstalige burgers, is deze opleiding iets voor jou. Je leert hoe je klantgericht communiceert, ook wanneer het Nederlands voor je gesprekspartner niet vanzelfsprekend is. Daarbij hou je rekening met de taalwetgeving in bestuurszaken, een uitdaging die we samen aanpakken.

De provincie Vlaams-Brabant biedt, in samenwerking met het Steunpunt Taalwetwijzer van het Agentschap Binnenlands Bestuur en PIVO Bestuursschool, de opleiding ‘klantgericht communiceren met anderstaligen’ aan.

Inhoud

Online toelichting over de principes van de taalwetgeving in bestuurszaken (2 uur)

Praktische opleiding ter plaatse over klantgericht communiceren met anderstaligen (3 uur):

  • principes klantgericht communiceren
  • taaltips en tools
  • bespreking van cases

Leerdoelstellingen

Je kent de principes van de taalwetgeving in bestuurszaken en je kunt die toepassen in de praktijk. Je kent de principes van klantgericht communiceren en je kunt die toepassen in de communicatie met anderstaligen. 

Doelgroep

Alle medewerkers van een lokaal bestuur die regelmatig met burgers in contact komen (max. 12 deelnemers per groep).

Lesmethode en werkvormen

Praktijkgerichte interactieve methode met oefeningen rekening houdend met de dagdagelijkse werkpraktijk van de deelnemers.

Details

Kenmerk Waarde
Duur 5 uur
Prijs Gratis
Startdatum Geen startdatum
Alle details weergeven