Herken je deze situaties?
- Je leidinggevende geniet ervan om veel feiten en details te verzamelen voor er een beslissing volgt.
- Jouw collega daarentegen wil meteen naar de bottomline en gaat voor resultaat.
- Jouw praatgrage klant komt maar niet ter zake en gaat met jouw kostbare tijd aan de haal.
- Jij bent de loyale teamspeler waarop iedereen 100% kan rekenen en je strijkt de plooien glad als er een conflict is.
In deze opleiding ga je aan de slag met het DISC-model. De letters van DISC staan voor vier belangrijke kenmerken van gedrag, ook wel persoonlijkheidsstijlen genoemd. Kennis van DISC geef je de mogelijkheid om jezelf, jouw collega’s en klanten beter te begrijpen.
Inhoud
- Wat is DISC?
- Waar staan de kleuren voor?
- Wat zijn de sterke punten en werkpunten van iedere kleur?
- Bespreking van jouw DISC-rapportage.
- Hoe kan jij afstemmen op de ander en toch authentiek blijven?
- Hoe vermijd je ‘hokjesdenken’?
Leerdoelstellingen
Je weet waarom jij doet zoals je doet en waarom de ander doet zoals die doet. Je hebt meer inzicht in je sterke en zwakke kanten, je kansen en gevarenzones. Je kunt meer bereiken, individueel en met anderen. Je haalt meer uit verschillen.
Doelgroep
Iedereen die meer zelfkennis wil opdoen en effectief wil communiceren met anderen. Er is geen voorkennis vereist.
Lesmethode en werkvormen
Voor de opleiding vult elke deelnemer een online vragenlijst in. De resultaten van die DISC-rapportage vormen de rode draad van de opleiding.